Haal meer uit je marketingbudget: slim investeren in relatiegeschenken

two wrapped presents sitting on top of a wooden table

Wanneer je denkt aan marketingbudget dan gaan de meeste mensen gelijk voor campagnes, advertenties en promotiemateriaal. Iets wat heel vaak vergeten wordt, zijn de relatiegeschenken. Dat is natuurlijk zonde, want relatiegeschenken hebben een grote impact op jouw relatie met de klant. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk het maximale uit het marketingbudget halen en als dat je doel is, dan mag je de relatiegeschenken zeker niet vergeten. Waarom? Dat lees je hier! 

Niet zomaar een klant: bouw sterke relaties op 

Als ondernemer wil je natuurlijk een relatie opbouwen met de klant. De klant is de reden dat jouw bedrijf bestaat en winst kan maken. Die waardering moet je natuurlijk delen met de klant. En relatiegeschenken zijn de perfecte manier om aan je klanten te laten zien dat ze bij jou echt gewaardeerd worden. Relatiegeschenken zijn dus heel erg effectief, maar ook super veelzijdig. Je kan de geschenken helemaal personaliseren, zo kun je pennen, notitieblokken of tasjes bedrukken met logo. Dit zijn simpele cadeautjes die helpen om je merkbekendheid te vergroten en ook nog eens gewaardeerd worden door de klant. Dat is pas een win-win situatie. 

Vlieg de concurrentie voorbij

Natuurlijk heb je als ondernemer altijd een oogje op de concurrentie. En natuurlijk wil jij ook altijd beter zijn dan je concurrentie. Relatiegeschenken zijn de perfecte manier om je te onderscheiden van de concurrent. Uiteindelijk wil elke klant serieus genomen en gewaardeerd worden. Iets wat bij veel bedrijven fout gaat, is dat ze denken dat ze klaar zijn met de klantenservice als de klant eenmaal binnen is. Dat is natuurlijk niet het geval! Gepersonaliseerde relatiegeschenken zijn de perfecte manier om je klanten te laten zien dat je beter bent dan de concurrent. 

Flexibel, schaalbaar en effectief: wat wil je nog meer? 

Het belangrijkste is dat je je klanten laat zien dat je ze waardeert. Dit kun je doen met dure cadeaus, maar eigenlijk gaat het erom dat je je klanten kent. Als je weet dat je klant iets belangrijks heeft staan, stuur dan een kaartje met een bedrukt relatiegeschenk. Hoe persoonlijker, hoe beter. Zo laat je zien dat je ook echt luistert naar je klanten en dat je de volledige aandacht voor hen hebt.  Dit is iets dat klanten heel erg waarderen. Daarnaast kun je relatiegeschenken makkelijk schalen. Het maakt niet uit of je een klein marketingbureau bent met 15 klanten of een grote multinational met duizenden klanten: een klein relatiegeschenk wordt door iedereen gewaardeerd.